Kierownictwo Urzędu

Mariusz Kucewicz urodzony 15.03.1976 r. w Łosicach. Żonaty, 4 dzieci.
Wykształcenie wyższe. W 2002 r. uzyskał tytuł magistra inżyniera elektrotechnika na Politechnice Białostockiej. W 2004 r. ukończył studium podyplomowe Informatyka w Zarządzaniu i Biznesie Politechniki Białostockiej. Rok później ukończył studium podyplomowe Finansowania Inwestycji Samorządu Terytorialnego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Od 2003 r. związany z Urzędem Miasta i Gminy w Łosicach, gdzie zajmował stanowisko kierownika referatu Łosickiego Centrum Informacji. W latach 2009-2010 pełnił obowiązki dyrektora Łosickiego Domu Kultury. Do 2014 r. był członkiem i radnym Lokalnej Grupy Działania Tygiel Doliny Bugu. Członek Powiatowej Rady Rynku Pracy w Łosicach.
W wyborach samorządowych w 2010 r. wybrany został na radnego powiatu łosickiego. W latach 2010-2014 pełnił funkcję wicestarosty powiatu łosickiego. Od 2014 roku burmistrz Miasta i Gminy Łosice.
Od wielu lat działa społecznie. W latach 2011-2014 był prezesem Powiatowego Stowarzyszenia Animatorów Kultury w Łosicach. W 2010 r. został laureatem XI Edycji Nagrody Marszałka Województwa Mazowieckiego za zasługi na rzecz Województwa Mazowieckiego.
W 2023 r. otrzymał odznaczenie "Zasłużony dla Ziemi Łosickiej". Druh Ochotniczej Straży Pożarnej w Łosicach, odznaczony srebrnym i brązowym medalem zasłużonego dla pożarnictwa.
Przyjmowanie interesantów
Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawie skarg w wniosków w każdą środę w godz. od 11.00 do 15.30 oraz każdy piątek w godz. od 15.30 do 16.30.
Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie w sekretariacie Urzędu:
Łosice, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 6, pok. 21
tel.: 83 306 88 21
fax.: 83 357 27 01
e-mail: sekretariat@gminalosice.pl
Kompetencje:
Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
- reprezentowanie miasta i gminy na zewnątrz,
- wykonywanie budżetu oraz nadzorowanie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych miasta i gminy,
- przygotowywanie projektów uchwał rady, przedkładanie uchwał rady i właściwych zarządzeń organom nadzoru,
- przedkładanie na sesjach sprawozdań z wykonywania uchwał rady,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- okresowe przeprowadzanie – nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu, narad z udziałem kierowników komórek organizacyjnych w celu ustalenia zasad ich współdziałania i realizacji zadań,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej,
- wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego w formie zarządzeń,
- wykonywanie zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa i Regulaminu oraz uchwały Rady,
- Wykonywanie zadań obronnych.
- Wykonywanie zadań wynikających z zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Miasta i Gminy Łosice.

Dorota Kordaczuk ukończyła ekonomiczne studia licencjackie w Instytucie Ekonomii i Zarządzania Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Białej Podlaskiej, ekonomiczne studia magisterskie w Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Przyrodniczo – Humanistycznego w Siedlcach a także studia podyplomowe w Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego uzyskując kwalifikacje samodzielnego księgowego.
Posiada doświadczenie w zakresie finansów publicznych. Od ponad 14 lat związana zawodowo z księgowością samorządową, w tym od ponad 7 lata pełniła funkcję Skarbnika Gminy Sarnaki.
Kompetencje:
Do zadań Skarbnika należy:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Miasta i Gminy,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
- współdziałanie w opracowywaniu budżetu i przygotowywanie projektu budżetu,
- współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
- sprawowanie pieczy nad mieniem miasta i gminy,
- dokonywanie analiz budżetu i bieżące informowanie Burmistrza o jego realizacji,
- przekazywanie wytycznych i niezbędnych danych do opracowywania projektu budżetu,
- czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
- badanie i prognozowanie pozyskiwania środków pozabudżetowych dla miasta i gminy,
- udział w sesjach Rady i posiedzeniach komisji Rady,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza,
- kontrasygnata zawieranych umów,
- rozliczanie otrzymanych dotacji,
- analiza planów finansowych,
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu miasta i gminy,
- sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych,
Skarbnik sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
- Wydziału Finansowo-Budżetowego,
- Referatu Podatków i Opłat.
Małgorzata Łaska posiada wykształcenie wyższe zawodowe uzyskane w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Siedlcach na kierunku Doradztwo podatkowe i administracja finansowa, ukończone Policealne Studium Zawodowe w Zespole Szkół Ekonomicznych w Międzyrzecu Podlaskim z tytułem technik mechanizacji prac obliczeniowych o specjalności przetwarzanie danych. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe to 34 lata pracy – LOK Zarząd Wojewódzki Biała Podlaska, Terenowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Łosicach, Urząd Miasta i Gminy w Łosicach w Referacie Podatków i Opłat w tym 2 lata na stanowisku kierownika referatu, 12 lat na stanowisku skarbnika, obecnie od 1 maja 2018 r. na stanowisku Sekretarza.